Începând cu anul școlar 2011-2012, educația românească
a făcut un pas generos în ”liberalizarea” procesului de învățământ, prin
introducerea în orarul obligatoriu a Programului Național ”Școala
Altfel”. Ne aflăm deja în al șaptelea an de când în
fiecare unitate de învățământ, cu aportul deosebit al părinților, cu implicarea
cadrelor didactice, cu participarea elevilor și cu concursul partenerilor în
educației, un număr de 5 zile din programul școlar se dedică în totalitate unei
extensii noi a învățământului românesc, nonformalul.
Dincolo de aspectele financiare, programul reușește
să-și demonstreze utilitatea, dar și să evidențieze prin prisma de ”experiment
educațional” că școala și beneficiarii primari ai educației-elevii au nevoie de
un moment de respiro în avalanșa supraîncărcată a programelor școlare.
Faptul că la ultimele ediții unitățile de învățământ
au avut mai multă autonomie putând să-și programeze activitățile în funcție de cerințele
elevilor și părinților arată încă un mare plus al acestui program.
Școala stroieșteană se încrie în acest deosebit
corolar al activităților nonformale prin proiecte complexe,
echilibrate, desfășurate atât în școală, cât și în afara ei, cu participarea unor
parteneri locali sau regionali. Sperăm ca acest număr al revistei să redea în
mod fidel Programul Național ”Școala Altfel” desfășurat la Școala Gimnazială
Stroiești.
Revista SGS-ȘCOALA ALTFEL nr. 4, an IV,
2017-2018, ISSN 2457-1741 , ISSN-L 2457-1741 dedicată
programului ”Să știi mai multe, să fii mai bun”, devine cel mai util instrument
de evaluare a activităților desfășurate
în timpul Programului Național ”Școala Altfel”.
Mulțumim echipei manageriale a școlii pentru
susținerea financiară fără de care nu ar fi fost posibilă publicarea
acestei reviste.
Revista poate fi descărcată de AICI sau poate fi vizualizată AICI.
Revista poate fi descărcată de AICI sau poate fi vizualizată AICI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu