joi, 24 martie 2022

PRIMUM GRADUM 2022 - GRIT, Puterea Pasiunii și a Perseverenței

23 martie 2022 - zi cu deosebită valoare didactică la Școala Gimnazială Stroiești

În urma desfășurării inspecției finale cu asistență online a membrilor comisiei  și a susținerii lucrării de specialitate, o dragă colegă a colectivului profesoral stroieștean, doamna profesor Rusu Lilioara Mariana,  a obținut gradul didactic I. 

În învățământ, cadrele didactice pot susține examene pentru obținerea definitivării și a gradului didactic II. Pentru obținerea gradului didactic I sunt necesare susținerea mai multor inspecții, urmate de o lucrare de specialitate tip cercetare. Gradul didactic I este corolarul activității didactice a profesorului. El reprezintă cununa eforturilor cumulate de-a lungul mai multor ani de studiu, pentru ca profesorul să obțină perfecționare maximă. Gradul didactic I este condiționat de obținerea gradului didactic II, iar gradul didactic II este condiționat de obținerea definitivării în învățământ. Așadar, aceste trepte de evoluție în cariera didactică sunt reprezentative pentru o școală ce are cadre didactice capabile de performanță.

Membrii comisiei au fost:

- conferenţiar universitar doctor AURORA ADINA COLOMEISCHI – îndrumătorul lucrării, decan al Facultății de Științe ale Educației din cadrul Universității Ștefan cel Mare Suceava

- cercetător științific doctor  ANDREI ANGELA – președintele comisiei, Institutul de Științe ale Educației București

- profesor metodist ADRIANA CRÎȘMARIU  – reprezentant ISJ Suceava

Calitatea lucrării prezentate și profesionalismul candidatei au fost răsplătite cu nota 10

EDUCAȚIA PENTRU DEZVOLTAREA GRIT LA NIVELUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PRIMAR

”Titlul lucrării este unul foarte interesant și incitant pentru orice cadru didactic. Când am intrat în posesia lucrării mi-am pus întrebarea: De ce este atât de important GRIT? Iată ce am aflat:

- este indispensabil pentru obținerea succesului și a excelenței indiferent de domeniul activități

- formează o serie de capacități: de a trece peste obstacole; de a găsi mereu motivația de a continua; de a menține angajamentul față de un scop cu sens, față de obiective; de a finaliza orice activitate începută

- impune perseverența, indiferent de obstacolele întâlnite

Știm că elevii trebuie apreciați pentru efortul lor și nu doar pentru talent. Ei au nevoie să descopere cât de importante sunt: munca asiduă, răbdarea și rezistența. Pentru a-și atinge potențialul și a menține o mentalitate de învingător, vor observa că efortul este ingredientul care asigură succesul. Puterea voinței le va demonstra că pot avea progrese mereu.

Cadrul didactic își va îndrepta laudele pentru modul cum elevul se implică în procesul de învățare, pentru progresul și perseverența de care dă dovadă. În acest mod, copilul va ieși din zona de confort, va deveni mai încrezător în forțele proprii și va deveni tot mai capabil să facă față provocărilor școlare, și de ce nu, ale vieții.

Laitmotivul proiectului din finalul lucrării ”Elevul gritty și succesul academic” ar putea fi laitmotivul întregii activități școlare în vederea în vederea formării personalității copilului de azi, adultului de mâine:

”Ai încercat vreodată? Ai căzut vreodată? Nu contează! Încearcă din nou! Cazi din nou! Cazi mai bine!”

Doar așa elevul se transformă în pietrișul (în engleză grit) care stă la baza turnării betonului armat expresie deosebit de sugestivă întâlnită în lucrare.

Tot în această lucrare am găsit trăsăturile relevante pentru o viață de succes. Aș prefera să le menționez, deoarece cred că doamna profesor Rusu Lilioara Mariana este o persoană cu înalt nivel de grit și cu siguranță deține și aceste patru trăsături:

- interesul

- capacitatea de a practica

- scopul cu sens

- speranța

În concluzie, doamna învățătoare are un mindset în creștere (teorie care arată cum funcționează lumea și descrie credința că oamenii au puterea de a se schimba) care merge mână în mână cu un nivel ridicat de grit. Doar un cadru didactic care deține aceste calități le poate insufla și copiilor săi.

Mari și mici, cu toții avem de învățat cum să ne dezvoltăm potențialul grit.

Închei cu o apreciere, găsită în lucrare, pe care o răstălmăcesc pentru colega noastră, inspirată de munca și perseverența dumneaei:

Dragă colegă,

Bună treabă!

Ai standarde înalte!

Văd că îți place să te perfecționezi mereu!

Ești interesată să de autodepășești!

Poți!

Continuă!

... și așa cum spunea Traian Dorz

Învață de la toate! Oricum...

... cum și eu, cum și noi toți de altfel, învățăm de la tine... și de la toate...

Felicitări!”

Prof.înv.primar Hobjilă Maricela










 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu