luni, 12 mai 2025

Profesor pentru educație timpurie Gabriela Muscă - Prietena culorilor

O zi plină de emoție și împlinire a marcat astăzi comunitatea noastră școlară, odată cu desfășurarea lecțiilor finale și susținerea lucrării de grad I de către colega noastră, profesor pentru educație timpurie Muscă Gabriela. Activitatea s-a desfășurat la Grădinița cu Program Normal Zaharești, structură a Școlii Gimnaziale Stroiești. 

Acest eveniment este un moment important în parcursul său profesional, încununând ani de dedicare și pasiune pentru educație. Lucrarea de grad, intitulată "Evoluția formelor compoziționale artistico-vizuale la copilul preșcolar", a captivat audiența prin profunzimea analizei și perspectivele inovatoare aduse înțelegerii dezvoltării creative a celor mici. Subiectul ales reflectă interesul constant al colegei noastre pentru explorarea universului artistic al preșcolarilor și pentru identificarea modalităților prin care aceștia își exprimă viziunea asupra lumii. Lecțiile desfășurate, realizate metodic, au valorificat experiența cadrului didactic și implicarea deosebită a copiilor. 

Acest pas covârșitor, dobândirea gradului didactic I, reprezintă o recunoaștere a competențelor pedagogice superioare, a experienței acumulate și a angajamentului față de excelența în educație. Este un moment de mândrie pentru întreaga unitate școlară și o confirmare a valorii profesionale a doamnei educatoare Muscă Gabriela. 

Desfășurarea impecabilă a acestui eveniment a fost posibilă datorită implicării active a tuturor: cadre didactice, părinți și copii. De la pregătirile minuțioase până la susținerea emoțională, fiecare factor a contribuit la crearea unui cadru pozitiv și încurajator. 

Membrii comisiei, președinte conf.univ.dr. Liliana Bujor, îndrumător lucrare lector univ.dr. Oana Ruxandra Hrișcă și reprezentant ISJ Suceava profesor pentru educație timpurie metodist Antoaneta Botez, au apreciat lecțiile desfășurate, conținutul și susținerea publică a lucrării de grad cu nota 10

Gândurile și aprecierile colegilor au fost emoționante. 

"Doamna educatoare Muscă Gabriela este un cadru didactic cu o bogată experiență didactică și o preocupare constantă pentru autoperfecționare și dezvoltare profesională continuă. Se remarcă printr-o atitudine caldă, calmă și iubitoare față de copii, reușind să creeze un mediu educațional sigur, armonios și incluziv. 

Grupa sa este formată din copii cu vârste diferite, mulți provenind din medii defavorizate, aspect care presupune o abordare diferențiată, răbdare, empatie și o înaltă capacitate de adaptare. Doamna educatoare gestionează cu profesionalism și sensibilitate aceste provocări, oferind fiecărui copil atenția și sprijinul necesare pentru a se dezvolta armonios. 

Este un cadru didactic inovator, care folosește multiple materiale didactice, multe dintre acestea confecționate manual, adaptate nevoilor și particularităților copiilor, transformând activitățile zilnice în experiențe de învățare captivante și eficiente. Implicată activ în organizarea și desfășurarea activităților extrașcolare și prezentă constant la toate evenimentele școlii, contribuie semnificativ la viața comunității educaționale și la promovarea imaginii instituției. 

Prin profesionalismul, dedicarea și pasiunea sa pentru educație, doamna profesor pentru educație timpurie Muscă Gabriela constituie un real model pentru colegi și un sprijin esențial pentru copii și familiile acestora." (Director prof. Ciuc Maria

"În mod firesc, părinții sunt primii educatori ai copilului. Vine apoi rândul profesioniștilor din grădiniță și școală să se ocupe de educația și formarea copiilor. Doamna educatoare Gabriela Muscă, este un profesionist care a abordat o temă de o reală necesitate pentru orice cadru didactic.  

Lucrarea de faţă este rodul îmbinării experienţei acumulate pe parcursul ultimilor ani de predare în învăţământul preşcolar, cu studiul personal temeinic făcut pe baza unei bibliografii de specialitate, incluzând metodică şi psihopedagogie modernă. A pus accent pe rolul artelor în formarea personalităţii preșcolarilor clarificând probleme legate cunoaşterea elementelor de limbaj plastic, de diversitatea metodelor de exprimare a copiilor prin intermediul mijloacelor artistico-plastice, de tehnicile de lucru folosite în elaborarea lucrărilor, de dezvoltare a creativității în evoluția compoziției plastice a preșcolarilor. 

Capitolul al II-lea este dedicat abordării elementelor de limbaj plastic: linia, punctul,  forma și culoarea. Abordarea descifrării simbolismului culorilor vine în sprijinul tuturor celor care au răbdarea şi iubirea necesară pentru a decoda compozițiile copiilor la acest nivel și, astfel, lucrarea se transformă într-un valoros ghid de instruire. 

Compozițiile pe care le-au  realizat copiii vin în sprijinul înțelegerii traseului logic al acestor activități și contribuie la cunoaşterea manifestărilor din această perioadă, atât de necesare actului de creaţie plastică. Astfel sunt clarificate noţiuni de bază şi sunt prezentate imagistic modalităţi de rezolvare a suprafețelor compoziționale la vârsta de 3 - 6 ani. Totodată se insistă pe înţelegerea conceptului de compoziţie plastică cu multiplele sale manifestări.

În capitolul IV, doamna profesor pentru educație timpurie oferă spre studiu  o activitate opțională 《Prietenii culorilor》, la grupa combinată , care urmărește dezvoltarea și cultivarea capacităților de a comunica prin culoare, de a-i învăța pe copii să iubească frumosul și să se exprime liber prin culoare. O felicit pe colega noastră pentru încununarea carierei didactice prin obținerea gradului didactic I și sunt sigură că va manifesta în continuare interes pentru dezvoltare profesională." (Profesor pentru educație timpurie Bădeliță Ștefania Rita

"Lucrarea pentru gradul I 《Evoluția formelor compoziționale artistico-vizuale la copilul preșcolar》 abordează un subiect relevant și important pentru educația preșcolară, concentrându-se pe rolul esențial al artelor plastice în dezvoltarea copiilor. Autoarea prezintă o analiză teoretică bine structurată, susținută de citate relevante din literatura de specialitate, și argumentează convingător importanța stimulării creativității și a comunicării prin intermediul activităților artistico-vizuale. 

Lucrarea are multiple puncte forte: relevanța subiectului (abordează o temă centrală în pedagogia preșcolară, evidențiind importanța educației estetice și a dezvoltării creativității); structura logică (lucrarea este bine organizată, cu o introducere clară, capitole tematice și concluzii coerente, fiecare capitol dezvoltă o idee specifică, contribuind la înțelegerea ansamblului); fundamentare teoretică (autoarea utilizează o varietate de surse bibliografice relevante, demonstrând o bună cunoaștere a literaturii de specialitate, citatele sunt bine integrate în text și susțin argumentele prezentate); accent pe aplicabilitate (lucrarea nu se limitează la aspecte teoretice, ci oferă și sugestii practice pentru educatori, subliniind importanța metodelor și tehnicilor de stimulare a creativității, capitolul IV, cu prezentarea unei activități opționale, este un exemplu în acest sens); claritatea exprimării (stilul de redactare este clar și concis, facilitând înțelegerea conceptelor prezentate). 

De asemenea, lucrarea prezintă câteva oportunități pentru cadrele didactice: valorizarea exemplelor practice (lucrarea menționează importanța activităților practice și este îmbogățită cu mai multe exemple concrete de activități, lucrări ale copiilor sau studii de caz, acest lucru oferă o perspectivă aplicativă și întărește argumentele teoretice); aprofundarea aspectelor teoretice (unele aspecte, cum ar fi rolul specific al diferitelor materiale și tehnici artistice sau influența factorilor individuali și de mediu asupra dezvoltării artistice a copiilor, pot deveni noi teme de cercetare în activitatea didactică); actualitatea surselor (lucrarea utilizează surse clasice relevante, beneficiind de includerea mai multor studii și cercetări recente din domeniul educației artistice). 

Drept concluzie, se poate afirma că lucrarea de grad 《Evoluția formelor compoziționale artistico-vizuale la copilul preșcolar》este o contribuție valoroasă în domeniul educației timpurii. Autoarea demonstrează o înțelegere solidă a subiectului și prezintă argumente convingătoare privind importanța artelor plastice în dezvoltarea copiilor. Lucrarea este o resursă utilă pentru educatori, studenți și toți cei interesați de educația artistică a copiilor preșcolari." (Prof.înv.primar pr. Rusu Toader)

O felicităm, încă o dată, pe doamna educatoare Muscă Gabriela pentru această realizare remarcabilă! Îi dorim mult succes în continuare și suntem onorați să o avem alături în echipa noastră. Ne afirmăm certitudinea că astfel de realizări sunt o sursă de inspirație pentru toată lumea.




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu