miercuri, 4 noiembrie 2009

Cu colindatul...cu uratul...




Aho, aho de anul nou
C-am venit fara cadou
C-am venit c-o urătura
La dumneavostra in batatura
Am venit sa va urez,
N-am venit sa va pozez
Am venit ca sa va ur
N-am venit ca sa va fur

Si aşa din intamplare
Ascultati a mea urare
S-a sculat mai ieri
Badica Aurel
Si-n cancelarie a intrat
La 10 fara 5 exact
Si s-a pus pe numarat
Tocmai dupa ce de ore o sunat
Profesori si educatoare
Invatatori si invatatoare
Si pe toti i-a intrebat
Daca de ore s-a sunat
Si asa pe fiecare
Cam ce ora de tinut are.

Si-a luat asa la rost
Si de frupt da si de post
Sa raspunda fiecare
In apararea dumisale.

Doamna Rita Badeliţă
Cu dulceata la guriţă
Si cu vorba subtirica
A raspuns: am grupa mica
Si sa va spun m-am saturat
De cantat si recitat
Ca micii mei gradinari
Nu le arde de cantat
Nici nu mai spun poezii
S-au emancipat cu totii
Acum asculta manele
Si danseaza geamparele
Nu au timp de invatat
Darmite si de jucat

Si la mine in acest an
Zise doamna Nasaudean
Gradinarii mei cei mici
Se dau si se cred mari voinici
Din desene animate
Fac feluri de scheme ciudate
Zic ca-s viteji samurai
Si intr-un minut te tai

Apoi doamna Tifiniuc
Zise mie imi vine sa ma duc
Gradinarii mei se joaca
Si se joaca si se joaca
De imi vine a bea apa
De la jucarii se bat
Si le rup apoi le impart
Ca apoi toti sa se planga
Nu –s jucarii sa le ajunga

Si badica Aurel ce facea
Prin metodici cauta
Prin metodologii citea
Si cu glasul sau zicea

Trebui de gasit solutii
Sa facem grupuri de discutii
Problema s-o rezolvam
Pe gradinari sa-i indreptam
Si voi scumpe educatoare
Ce propuneri aveti oare
Si educatoarele in cor
Avem lucrul salvator
Gradinarii nosti sa vina
Odata pe saptamana.

Ia mai indemnati flacai si ziceti odata hai
Hai hai

Mai la vale langa soba
Inghetata cremen bota
Cine credeti ca imi sta
Doamna Pasare Danaaa
Si din gura ce graia
Apoi eu m-am saturat
De scoala, de sindicat
Ca nimic in plus n-au dat.
Am fost pe la primarie
Nu au bani nici de hartie
Nu au fonduri de salarii
Nici bonuri nu dau, avarii.


I-a mai indemnati flacai si ziceti din gura hai
Si pe mine ma schimbati
Si in locul meu urati
Ca rau tare-am obosit
Si glasul mii ragusit
Hai , hai

Foaie verde si un gand
Ca-m venit si eu la rand
Sa continui uratura
Pana mi se usca gura

Bine zici tu draga Danaa
Domnul invatator Turca zicea
Astia de la primarie
Nu au fonduri pentru tine
Si cand nu au nici un sfant
Scîrţ scarţ, scîrţ, scarţ
Mai asteptati dragilor o marti.
Las c-om prinde fonduri bune
In anul asta care vine.

Ia mai indemnati flacai si strigati cu totii waiii

Eu nu am deloc pretenţii
Fara multe intervenţii
Ca la cate servicii am
Ca si dascal, palimar
Bibliotecar, invatator
Cateodata si doctor
Banii pe care eu ii am
Imi ajung pe-un intreg an
Zice dintr-un coltisor
Toader Rusu invatator.

E de rau si vai de mine
Se rupe inima in mine
Zice de pe fotoliul mic
Doamna Rozuca Pitic

Ce ne facem fratilor
De atata rau eu mor
Trebuie sa iau pastile
S-ajung la scoala si maine
Hai sa facem o cafea
Si de rele om uita
Om vedea ce o fi , la anul
Zice optimista doamna hanu

Ia mai indemnati flacai si strigati cu totii waiii
Hai hai

Hai ca gura s-a uscat
Sa vina altul la urat
Pe insarat si pe noptate
Pana dimineata frate

Tare ii greu de urat
Si flamand si insetat
Da nadajduim si noi
C-aveti budelcute noi
Si-n ele un vin mai vechi
Care merge cu curechi


Si asa noi tot urand
Si păsul nostru povestind
Badita Aurel vazand
Ca Tudose si Hobjila
Isi plang una alteia de mila
Zise si doamnei Bondar
Măi asta e, mai asteptam un an
Ca doar n-om muri acuma
Cand patria ne este muma
Care cu un sân dă miere
Si din altul curge fiere.

Si badica Aurel ce facea
Pe doamna secretara o chema
Si pe contabila o convoca
Si impreuna se sfatuia
Ce sa faca cum sa dreaga
Sa aiba la moara apa
Nimeni sa nu protesteze
Fiecare munca sa isi presteze.

Si cu glas imbunitor
Da voi dragi invatotori
Ce propunere aveti
Din criza ca sa iesiti

Si ei zisera in cor
Noi toti ca invatatori
Sa nu ne mai sculam in zori
Orele sa inceapa la noua
Sa mai dormim un ceas sau doua.


Ia mai indemnati flacai si strigati cu totii waiii
Hai hai


Dragii mei cu opinci sparte
Am ajuns la jumatate
Ca luand asa la rost
Badita Aurel a nost
A ajuns si la profesori
Cei ce fac pentru elevi
Intelesuri neintelesuri
Si neintelesuri intelesuri

Si-l lua la rand pe Rusti
Cel de care se tem puştii
Puştii mici si pustii mari
Ce se dau prin toata scoala
Imbatabili gagicari
Si apoi pe Haţiegan
Care lasa cate 4 repetenti pe an
Cine oare sa invete
Unde –i nordul
Unde - sudul
Cand sunt alte interese
Banii, fetele, baieţii
Ca asa – s adolescentii


Ia mai manaţi mai , hai hai


Limbi straine limbi straine
Cine le stie e de bine
Doamna Burac si cu Ciuc
Cu multa dragoste aduc
Cunostintele lingviste
Pentru fetele-activiste

Tare rau stam la romana
Ca nu ne e la-ndemana
Ca sa vorbim romaneste
Acum la moda e italieneste
Eu nu poate sa intelege
Capisci, si uite asa orele trece.


Între flori si eprubete
Intre multi baieti si fete
Experimente ca sa faca
Si toti ca sa le inteleaga
Doamna Turca si cu  Silea 
Executa zor de zor
Activitati de laborator


Ia mai manaţi mai , hai hai


Si asa precum se stie
Ajungem si la religie
Nu putem sa spunem multe
Ca Dumnezeu de sus ne aude
Aude si profesorul Matei
Si de nu ne da OK
Pentru toti, precum se stie
Adio, vesnica imparatie.

Hai hai

Mai la mate tare ii greu
Cand nu ai caietul tau
Ecuaţii, raţionamente
Figuri, arii, instrumente
Cine invata ala are
Cine nu , si mintea- i moare.

Hai hai

Mai de toate am vorbit
Si de toti am povestit
Da mi-s-a uscat gurita
Si mi-s-a golit sticluta

Hai altul in locul meu
Eu ca sa ma duc sa beu

Ia mai manati mai, hai hai


Ce sa facem, ce sa facem
Randamente ca sa scoatem
Badica Aurel intreba
Si tare se mai framanta.
Cum sa scoatem la lipeala
Evaluarea anuala
Cu calificatul foarte bine
Sa se auda de noi in lume

Si badica Aurel ce facea
Prin agenda se uita
Cu secretara discuta
Si planul sau il expunea

Sa facem consiliul de administratie,
Sa nu ne uitam la inflatie
Sa programam pe undeva
Pe 31 din undrea.

Si acolo cu toti la sedinta
Cu multa mare cuviinţa
Sa discutam problema care
Ne-a aduce atata-ngrijorare
Sa nu uitam sa orice-am face
Patria ne va fi recunoscatoare.

Manati mai , hai hai

Draga gazda , draga gazda
Ia primeste-ne in casa
Ca de ieri incet venim
Acasa sa va gasim
Ca sa va mai povestim

De la sedinta noi venim
Unde –am baut cam mult vin
Si ni-i gura sloboda
De la prea multa loboda.
Ca acolo am gasit
Un colectiv tare vestit
Ca-i de la Scoala Stroiesti numit.
Acolo precum se stie
Totu-i facut cu bucurie.
Ca-a cadre de nota 10
Cu suflete de nota 11.

Si acum daca am urat
Gazda, de nu te-am suparat
Sa platesti uratura noastra
Cu o sticla de vin aleasa
Si cu un calificativ curat
Numai pe merit sa fie dat.

Si la anul cand venim
Sanatosi sa va gasim
Tot cu mesele intinse
Tot cu lumanari aprinse
Si cu suflete curate
La multi ani cu sanatate

Bourei cu clopotei
Opriti plugul mai flacai,
Aho, aho...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu