REGULAMENT INTERN
AN ŞCOLAR 2014-2015
NR.
2.182/30.10.2014
REGULAMENT INTERN
Cuprins
Cap. 1.
|
Dispoziţii generale
|
Cap. 2.
|
Drepturile şi obligaţiile conducerii unităţii
|
Cap 3
|
Drepturile şi obligaţiile salariaţilor
|
Cap 3
|
Protecţia muncii, igiena şi securitatea în muncă
|
Cap 4
|
Reguli privind respectarea principiului
nediscriminării
|
Cap 5
|
Circuitul actelor şi documentelor
în instituţie
|
Cap 6
|
Timpul de lucru şi timpul de
odihnă
|
Cap 7
|
Salariul şi recompensele
|
Cap 8
|
Sancţiuni disciplinare
|
Cap 9
|
Soluţionarea petiţiilor (cereri, sesizări,
reclamaţii)
|
Cap 10
|
Încheierea contractului de muncă
|
Cap 11
|
Alte prevederi
|
Cap 12
|
Criteriile şi procedurile de evaluare profesională
a salariaţilor
|
Cap 13
|
Dispozitii finale
|
APROBAT,
În Şedinţa Consiliului de
Administraţie
din data de 30.10.2014
PRESEDINTE,
Prof.MARIA CIUC
REGULAMENTUL INTERN
Prezentul regulament constituie o anexă a Regulamentului de organizare
sifuncionare a unitătilor de învătământ preuniversitar din 2005,modificat prin OMECTS nr 5619/2010
Având
în vedere :
- Art 241 din Legea 53/2003- Codul muncii actualizată prin Legea nr. 40/2011 - M. Of. 225/2011;
Se adoptă prezentul Regulament intern care intră în
vigoare începând cu anul şcolar 2014-2015 (1 NOIEMBRIE 2014).
(1) ŞCOALA GIMNAZIALĂ STROIEŞTI, unitate de învăţământ preuniversitar, care are
ca obiect principal de activitate educarea şi instruirea elevilor.
(2) Sediul social al şcolii este în lşocalitatea Stroieşti, judetul
Suceava, iar sediile secundare se află în localitatea Zahareşti.
(3) Şcoala
Gimnazială Stroieşti este organizată şi funcţionează potrivit Regulamentului de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar din 2005,
modificat prin OMECTS nr
5619/2010.
(4) În
contextul în care unitatea îşi desfăşoară activitatea, se impune ca toţi
salariaţii, indiferent de funcţia pe care o deţin sau de activitatea pe care o
desfăşoară, să aplice regulile de disciplină a muncii, de igienă şi de
securitate în muncă, să respecte cu fermitate principiul nediscriminării şi înlăturării
oricărei forme de încălcare a demnităţii, în scopul perfecţionării activităţii,
administrării şi gestionării corespunzătoare a patrimoniului societăţii.
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII
GENERALE
Art. 1. Prezentul regulament, întocmit în temeiul art. 241 din Legea nr. 40/2011
- Codul muncii,cuprinde în principal:
a) regulile privind respectarea principiului
nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;
b) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale
salariaţilor;
c) reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în
muncă în cadrul unităţii;
d) reguli
concrete privind disciplina muncii în unitate;
e)
abaterile şi sancţiunile disciplinare;
f) reguli
referitoare la procedura disciplinară;
g)
procedura soluţionării cererilor şi reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;
h)
modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice.
i) criteriile şi procedurile de evaluare profesională
a salariaţilor.
Art. 2. (1) Regulamentul intern se aplică tuturor
salariaţilor indiferent dacă relaţiile lor de muncă sunt stabilite prin
contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată, contracte individuale
de muncă pe durată determinată, cu program de lucru pentru întreaga durată a timpului
de muncă sau cu timp parţial de muncă, contracte de muncă temporară, contracte individuale
de muncă la domiciliu, în cazul muncii prin agent de muncă temporară sau cu convenţie
civilă de prestări de servicii.
(2)
Prezentul regulament se aplică salariaţilor şi în cazurile în care îşi
desfăşoară activitatea în alte locuri unde unitatea îşi îndeplineşte obiectul său de activitate.
(3) De
asemenea, prevederile prezentului regulament se aplică şi personalului din alte
şcoli care sunt detaşaţi în cadrul unităţii şcolare.
Art. 3. Atribuţiile de serviciu ale fiecărui
compartiment de activitate şi ale fiecărui salariat al societăţii, precum şi
responsabilităţile pentru îndeplinirea lor sunt prevăzute în fişa postului şi Regulamentul
de ordine interioară.
Art. 4. (1) Relaţiile de muncă din cadrul şcolii
se desfăşoară potrivit principiului egalităţii de tratament faţă de toţi
salariaţii.
(2) Orice
discriminare directă sau indirectă faţă de un salariat, bazată pe criterii de
sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională,
rasă, culoare, etnie, religie, opţiune politică, origine socială, handicap,
situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală
este interzisă.
(3)
Constituie discriminare directă actele şi faptele de excludere, diferenţiere,
restricţie sau preferinţă, întemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile
prevăzute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrângerea
ori înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării drepturilor prevăzute
de legislaţia muncii.
(4)
Constituie discriminare indirectă actele şi faptele întemeiate în mod aparent
pe alte criterii decât cele prevăzute la alin. (2), dar care produc efectele
unei discriminări directe.
Art. 5. (1) Orice salariat care prestează o muncă,
beneficiază de condiţii de lucru adecvate activităţii pe care o desfăşoară, de
protecţie socială, de securitate şi sănătate în muncă, precum şi de respectarea
demnităţii şi a conştiinţei sale, fără nici o discriminare.
(2)
Tuturor salariaţilor care prestează o muncă li se recunoaşte dreptul la plată
egală pentru muncă egală, dreptul la negocieri colective, dreptul la protecţia
datelor cu caracter personal, precum şi dreptul la protecţie împotriva
concedierilor nelegale.
Art. 6. Relaţiile de muncă în cadrul şcolii se întemeiază pe principiul bunei-credinţe,
în care scop salariaţii au îndatorirea să se informeze şi să se consulte
reciproc, în condiţiile legii şi ale contractului colectiv de muncă.
CAPITOLUL II
DREPTURILE
ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
Secţiunea I
Drepturile şi obligaţiile unitatii
Art.
7. (1) Conducerea unitaţii
este exercitată de Consiliul de Administraţie.
(2) Conducerea
unităţii şcolare este este exercitată de către Consiliul de Administraţie,
organul colectiv de conducere, care îşi exercită atribuţiile cu puterile
stabilite de actele normative în vigoare.
Art. 8. Conducerea unităţii are, în principal,următoarele drepturi:
a)
să stabilească organizarea şi funcţionarea fiecărui loc de muncă;
b)
să precizeze atribuţiile şi răspunderile fiecărui salariat în raport cu funcţia
pe care o îndeplineşte sau cu munca pe care o desfăşoară, specialitatea
atestată şi capacitatea profesională a fiecăruia;
c) să
exercite controlul asupra modului de aducere la îndeplinire a atribuţiilor şi
sarcinilor de serviciu;
d) să emită
norme de manipulare, depozitare şi de utilizare a aparaturii, maşinilor,
instalaţiilor şi utilajelor folosite în procesul muncii;
e) să
constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile
corespunzătoare, potrivit legii şi regulamentului intern;
f) alte
drepturi prevăzute de lege.
Art.
9. Conducerea unităţii
are, în principal, următoarele
obligaţii:
a)
să informeze salariaţii asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care
se referă la desfăşurarea relaţiilor de muncă;
b)
să asigure materialele, mijloacele tehnice etc. necesare desfăşurării
activităţii, precum şi echipamentul de protecţie şi/sau de lucru adecvat
sarcinilor lor;
c)
să pună la dispoziţia salariaţilor instrucţiunile de funcţionare şi de
utilizare a aparaturii,maşinilor, instalaţiilor şi utilajelor folosite în
procesul muncii, precum şi de efectuare a controlului, reviziei sau
reparaţiilor periodice ale acestora(personal nedidactic);
d)
să ia toate măsurile necesare de aplicare a dispoziţiilor legale privind timpul
de muncă şi timpul de odihnă, precum şi de executare a orelor suplimentare, de
acordare a tuturor drepturilor salariale şi a celorlalte drepturi prevăzute de
lege şi de contractul colectiv de muncă;
e) să
asigure condiţiile prevăzute de lege, pentru protecţia muncii, respectarea
normelor igienico-sanitare şi ale celor de prevenire şi stingere a incendiilor,
precum şi de instruire a personalului în aceste domenii;
f) să
plătească toate impozitele şi contribuţiile ce revin în sarcina sa şi să vireze
contribuţiile şi impozitele datorate de salariaţi, în condiţiile legii;
g) să
elibereze legitimaţii de serviciu, cu indicarea funcţiei şi a locului de muncă
al fiecăruia;
h) să
înfiinţeze registrul general de evidenţă a salariaţilor şi să efectueze toate
înregistrările prevăzute de lege;
i) să
elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a
solicitantului;
g) să
asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal al salariaţilor;
k) alte
obligaţii prevăzute de lege.
Secţiunea a II-a
Drepturile
şi obligaţiile salariaţilor
Art.
10. Salariaţii unităţii
şcolare au următoarele drepturi:
a) la
salarizare pentru munca depusă;
b) la
repaus zilnic şi săptămânal, precum şi la concediu de odihnă anual;
c) la
demnitate în muncă şi la egalitate de şanse de tratament;
d) la
sănătate şi securitate în muncă;
e) de
acces la formarea profesională;
f) la
informare şi consultare;
g) de a
participa la determinarea şi ameliorarea condiţiilor, a mediului de muncă;
h) la
protecţie în caz de concediere;
i) la negociere
individuală şi colectivă şi de a participa la acţiuni colective şi la grevă;
j) de a se
asocia, de a constitui sau a adera la un sindicat;
k) alte
drepturi prevăzute de lege.
Art.
11. Salariaţii unităţii şcolare
au următoarele obligaţii:
a) să respecte
cu stricteţe programul de lucru stabilit de conducerea şcolii;
b) să-şi
aducă la îndeplinire, întocmai şi la timp, obligaţiile de serviciu care îi
revin;
c) să
folosească integral şi eficient timpul de lucru;
d) să
respecte normele de disciplină a muncii, prevederile contractului individual de
muncă şi dispoziţiile regulamentului intern;
e) să
dovedească fidelitate faţă de unitate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
f) să
respecte normele de securitate şi de protecţie a muncii, igienico-sanitare şi
de prevenire a incendiilor;
g) să
folosească judicios tehnica de calcul şi birotica din dotare;
h) să-şi
înştiinţeze şeful ierarhic de îndată ce a luat cunoştinţă de existenţa unor
nereguli,abateri, greutăţi sau neajunsuri în activitatea curentă şi să propună
măsuri în raport de posibilităţi, pentru prevenirea şi înlăturarea unor astfel
de situaţii;
i) să
protejeze bunurile (manuale,obiecte de inventar, mobilier ş.a.) pe care le are
la dispoziţie pentru îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu;
j) să
păstreze cu stricteţe confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor
cărora li se stabileşte acest caracter de către conducerea şcolii sau a celor
de care iau cunoştinţă în exercitarea atribuţiilor şi sarcinilor lor;
k) să aibă
o atitudine şi o comportare corectă în relaţiile cu conducerea şcolii, cu personalul
acesteia şi cu orice alte persoane cu care ia contact în îndeplinirea
atribuţiilor de serviciu, să manifeste condescendenţă şi corectitudine în
raporturile cu ele;
l) să
menţină o ordine şi o stare igienico-sanitară corespunzătoare la locul de
muncă;
m) să nu
presteze nici un fel de activitate la o societate concurentă;
n) alte
obligaţii prevăzute de lege.
CAPITOLUL III
PROTECŢIA,
IGIENA ŞI SECURITATEA MUNCII
Art.
12. Protecţia, igiena şi
securitatea muncii impun respectarea normelor legale ţinând seama de
următoarele reguli generale:
a) orice
salariat care are un motiv întemeiat să considere că o anumită stare de fapt
prezintă un pericol grav şi iminent pentru sănătatea, integritatea corporală şi
viaţa sa, are dreptul să se protejeze/retragă imediat şi să anunţe, de îndată,
conducerea societăţii. Acest drept trebuie să fie exercitat astfel încât să nu
creeze, pentru alte persoane, o nouă situaţie de risc grav şi iminent;
b) salariaţii
unităţii şcolare au dreptul să folosească toate mijloacele de protecţie
individuală şi colectivă puse la dispoziţie de aceasta şi, în acelaşi timp, au
obligaţia să respecte cu stricteţe normele stabilite pentru folosirea lor;
c)
prevenirea riscurilor de accidentare impune salariaţilor să păstreze în bună
stare instalaţiile, tehnica de calcul, mobilierul etc. şi să le folosească potrivit
destinaţiei lor;
d) orice
accident de muncă se comunică, de îndată, conducerii unităţii şcolare de către
salariatul care a luat cunoştinţă de producerea lui;
Art.
13. În vederea asigurării
igienei şi securităţii în muncă şi pentru asigurarea unei ambianţe favorabile
procesului muncii, este interzisă orice acţiune de natură să aducă vreo
tulburare ordinii interioare şi disciplinei, cu deosebire:
a)
fumatul, cu excepţia locurilor special stabilite de conducerea şcolii şi
marcate ca atare, conform prevederilor legii;
b)
introducerea sau consumul de băuturi alcoolice, droguri etc. în incinta şcolii;
c)
intrarea sau rămânerea în localurile unitatii şcolare, în afara orarului de
lucru, fără acordul conducerii unităţii şcolare;
d) ieşirea
din localurile unităţii şcolare sau plecarea de la program, în cadrul
programului de muncă, fără aprobarea conducerii unităţii şcolare;
e) executarea,
în cadrul unităţii şcolare, de lucrări de interes personal sau fără vreo
legătură cu atribuţiile de serviciu;
f)
comiterea sau incitarea la săvârşirea de acte care au ca scop tulburarea
climatului favorabil de muncă sau a armoniei în rândul personalului ori
comiterea de acte antisociale;
g)
sustragerea de bunuri din unitatea şcolară;
h)
prezentarea la serviciu într-o ţinută indecentă ori necorespunzătoare
cerinţelor;
i) lăsarea
fără supraveghere ori neasigurarea aparaturii, instalaţiilor, tehnicii de calcul
etc. în stare de funcţionare, după încheierea programului de lucru;
j)
iniţierea sau promovarea unor acţiuni de hărţuire sexuală;
k) alte
fapte sau acţiuni de natură să aducă vreo tulburare ordinii interioare şi
disciplinei.
CAPITOLUL
IV
REGULI PRIVIND RESPECTAREA
PRINCIPIULUI NEDISCRIMINĂRII
Art.14
1.
În
cadrul raporturilor de muncă şi protecţie socială se interzice şi se
sancţionează orice comportament activ sau pasiv care prin efectele lui
generează deosebiri, excluderi, restricţii sau preferinţe, pe bază de rasă,
naţionalitate, etnie, limbă, religie, convingeri, sex sau orientare sexuală,
categorie socială sau apartenenţă la o categorie defavorizată, manifestată în
următoarele domenii:
a)
anunţarea, organizarea concursurilor sau examenelor şi selecţia candidaţilor
pentru ocuparea posturilor vacante; unicul criteriu ce va avea pondere în
selecţie va fi cel de profesionalism/ calitate.
b)
încheierea, suspendarea, modificarea sau încetarea raportului de muncă;
c)
stabilirea şi modificarea atribuţiilor de serviciu, locului de muncă sau
salariului;
d)
acordarea drepturilor sociale, altele decât cele ce reprezintă salariul;
e)
formarea, perfecţionarea, reconversia şi promovarea profesională;
f)
aplicarea sancţiunilor disciplinare;
g) dreptul
de aderare la sindicat şi accesul la facilităţile acordate de acesta.
2. Conducerea unităţii şcolare se obligă să asigure egalitatea de şanse şi tratament între femei şi
bărbaţi în relaţiile de muncă; în acest scop, este interzisă orice formă de
discriminare prin utilizarea unor practici care dezavantajează persoanele de un
anumit sex, în legătură cu relaţiile de muncă.
3. Constituie discriminare după criteriul
sex, hărţuirea sexuală a unei persoane de către o altă persoană, la locul de
muncă sau în alt loc unde aceasta îşi desfăşoară activitatea.
4. Comiterea acţiunilor de discriminare se
sancţionează disciplinar.
CAPITOLUL V
CIRCUITUL
ACTELOR ŞI DOCUMENTELOR ÎN INSTITUŢIE
Art.15 Actele, documentele şi lucrările unităţii şcolare pot purta denumirile de: decizii, dispoziţii,
note de serviciu, adrese de înştiinţare, etc.
Art.16 Deciziile sunt elaborate de către
compartimentul secretariat, sunt transmise spre aprobare şi semnare
directorului unităţii şcolare, fiind difuzate prin intermediul
registraturii şcolii. Originalul
se păstrează la compartimentul secretariat, în registrul special cu această
destinaţie.
Art.17 Notele de serviciu de la director/director
adjunct, precum şi între serviciile din unitatea şcolară – se comunică celor
interesaţi, prin intermediul compartimentul secretariat. Orice document adresat
altor instituţii sau foruri superioare, se va efectua numai prin
registratura/secretariatul unităţii şcolare.
Art.18 Documentele şi lucrările - altele decât deciziile
de imputare – expediate din instituţie, se înaintează spre aprobare şi semnare
directorului, de către şefii compartimentelor, respectiv de către şefii de
comisii metodice. Actul sau adresa se redactează în atâtea exemplare originale
câţi destinatari sunt, plus un exemplar care se va păstra la serviciul/comisia
respectivă, purtând la final calitatea, numele şi prenumele persoanei care l-a
întocmit.
Art.19 Toate documentele de provenienţă externă, primite
prin registratură sunt înaintate directorului pentru rezoluţie şi repartiţie
către compartimentele delegate cu soluţionarea lor; regula se aplică indiferent
de destinatarul actului respectiv. Documentele sunt distribuite prin
intermediul compartimentul secretariat, cu rezoluţia directorului.
Art20 După rezolvarea cererii sau actului de către serviciul/compartimentul
delegat în acest scop, se înaintează prin grija secretariatului spre aprobare
şi semnare.
Art.21 În cazul absenţei directorului sau în cazul
imposibilităţii de exercitare a acestor atribuţii din diverse motive – altele
decât cele de incompatibilitate – au drept de semnătură directorii adjuncţi(consilerul
educativ) cărora li s-a delegat această
autoritate, statuată expres prin dispoziţie scrisă a directorului.
Art.22 Circuitul actelor şi documentelor contabile în
instituţie se face în conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului
Finanţelor nr.1850/2004.
Art.23 Procedura de soluţionare a cererilor şi petiţiilor
adresate instituţiei,se va face în conformitate cu prevederile O.G.nr.27/2002
şi Legii nr.544/2001.
CAPITOLUL VI
TIMPUL DE
LUCRU ŞI TIMPUL DE ODIHNĂ
Art.24. Durata
normală a timpului de lucru este de 8 ore pe zi şi de 40 ore pe săptămână,
pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic, iar pentru personalul
didactic potrivit dispoziţiilor legale referitoare la normarea activităţii
didactice. Durata
maximă legală a timpului de lucru nu poate depăşi 48 de ore săptămânal,
inclusiv orele suplimentare.
Art.25 Modul
de organizare a lucrului se face în funcţie de efectivele de levi ,într-un
schimb/două.
Art.26
Salariatele, mame ale nou-născuţilor care solicită revenirea în activitate în
perioada legală de 2 ani pentru creşterea şi îngrijirea copilului, au dreptul
pentru alăptare la pauze de max.2 ore pe zi care pot fi înlocuite la cerere cu
reducerea programului de lucru , de la 8 ore la 6 ore pe zi .
Art.27. În
situaţii deosebite, când împrejurările impun, programul de lucru poate fi
modificat respectiv prelungit fără a depăşi 48 de ore pe săptămână. Orele
prestate peste programul de lucru se compensează cu ore libere plătite în
următoarele 30 de zile după efectuarea acestora.
Art.28. Programul de lucru al personalului
administrativ din unitate se desfăşoară astfel:
Compartimentul secretariat
|
7-15
|
Luni-vineri
|
|
Compartimentul contabilitate
|
7-15
|
Luni-vineri
|
|
Îngrijitori
|
BODNARIUC CATRINA
|
6-18
|
Luni-vineri
|
RUSU SORINA
|
7.30-15.30
|
Luni-vineri
|
|
VARTENIUC CONSTANTIN
|
7.30 – 10.30
11.30 – 12.30
|
Luni-vineri
|
La începutul şi sfârşitul
programului de lucru fiecare persoană încadrată în muncă este obligată să
semneze condica de prezenţă. Orice înscriere neadevărată în condica de prezenţă
şi dovedită, atrage după sine sancţiune disciplinară. Personalul didactic va
consemna activitatea sa în condica pentru evidenţa activităţii didactice.
Art.29. Accesul în
unitate se face pe bază de legitimaţie în timpul programului(8-16 de luni până
vineri) iar în afara orelor de program accesul poate avea loc numai cu
aprobarea scrisă a conducerii unităţii şcolare.
Art.30.
Repausul săptămânal se acordă în două zile consecutive, de regulă sâmbătă şi
duminica.
Programarea concediilor de odihnă se
face centralizat la sfârşitul anului calendaristic pentru anul următor de către
conducerea unităţii prin decizie, conform art.9.din H.G. nr.5559/2011.
Pentru personalul didactic auxiliar
şi nedidactic concediul de odihnă se acordă în funcţie de vechimea în
muncă,astfel:
- până la 5 ani vechime: 21 de zile
lucrătoare;
- între 5 şi 15 ani vechime: 24 de zile
lucrătoare;
- peste 15 ani vechime: 28 de zile lucrătoare.
Cadrele didactice beneficiază de un
concediu de odihnă 62 de zile lucrătoare, iar acestea se corelează cu vacanţele
elevilor.
Cadrele didactice suplinitoare
necalificate şi pensionarii care au contract de muncă pe perioadă determinată
şi sunt încadraţi începând cu data de 15 septembrie, beneficiază de 6 zile
calendaristice de concediu de odihnă calculat pentru fiecare lună integral
lucrată.
Art.31. (1)
Zilele de sărbătoare legală în care nu se lucrează sunt:
a) 1 şi 2 ianuarie; 24
ianuarie
b) prima şi a doua zi de Paşte;
c) 1 mai;
d) prima si a doua zi de Rusalii;3-4 iunie
e) Adormirea Maicii Domnului;15 august
f) *Sfantul Andrei 30 noiembrie
f) 1 Decembrie;
g) prima şi a doua zi de Crăciun; 25-26 dec
h)2 zile pentru fiecare dintre cele două sărbători
religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât
cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora.
Art.32. (1) În cazul
unor evenimente familiale deosebite, salariaţii au dreptul la zile libere
plătite, care nu se include în durata concediului de odihnă.
Evenimentele familiale deosebite pentru care se acordă
zile libere plătite,sunt:
a) cãsãtoria salariatului – 5 zile;
b) naşterea sau cãsãtoria unui copil – 3 zile;
c) decesul soţului sau al unei rude de pânã la
gradul II a salariatului, socrilor – 3 zile;
d) schimbarea locului de muncã cu schimbarea de
reşedinţã – 5 zile;
e) donatorii de sânge – conform legii.
(2) Pentru rezolvarea unor situaţii personale
salariaţii au dreptul la 30 de zile lucrătoare, concedii fără plată, acordate
de conducătorul instituţiei.
Personalul didactic titular poate beneficia de
concediu fără plată, pentru rezolvarea unor situaţii personale sau pentru
specializare, în condiţiile legii nr 1/2011-Legea Educaţiei
Naţionale.Personalul didactci auxilair şi nedidactic beneficiază de concediu
fără plată conform Codului Muncii cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL
VII
SALARIUL ŞI RECOMPENSELE
Art.33. (1) Pentru
munca prestată în baza contractului individual de muncă fiecare salariat are
dreptul la un salariu exprimat în bani. Plata drepturilor salariale în unitate
se face în data de 8 a fiecărei luni.
(2) Persoanelor încadrate în muncă care îşi
îndeplinesc la timp şi în bune condiţiuni sarcinile ce le revin, li se acordă,
sau după caz, pot fi propuse să li se acorde, potrivit dispoziţiilor legale,
următoarele recompense:
a) gradatie de merit de până la 25 % din salariul de bază
CAPITOLUL
VIII
SANCŢIUNI DISCIPLINARE
Art.34. Nerespectarea obligaţiilor de muncă stabilite
prin codul muncii, contractul colectiv de muncă la nivel naţional, de ramură şi
a celui la nivelul instituţiei, contractul individual sau regulamentul intern,
a normelor de comportare sau încălcarea ordinelor şi dispoziţiilor legale ale
conducătorilor ierarhici, constituie abateri disciplinare sancţionate ca atare,
indiferent de funcţia pe care o are persoana care a săvârşit-o .
Art.35 (1)Sancţiunile cu caracter disciplinar ce pot
fi aplicate personalului nedidactic în caz de abateri disciplinare sunt
potrivit art.247 din Codul muncii, următoarele:
a) avertisment scris;
b)
retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului, corespunzător
funcţiei în care s-a dispus retrogradarea pentru o durată ce nu poate depăşi 60
de zile;
c) reducerea salariului de bază pe o
durată de 1-3 luni cu 5-10%;
d) reducerea salariului de bază şi,
după caz şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%;
e)
desfacerea disciplinară a contractului de muncă.
Pentru aceeaşi abatere disciplinară
se poate aplica numai o singură sancţiune. Orice sancţiune disciplinară, atrage
după sine retragerea sau neacordarea salariului de merit pentru anul în curs.
(2) Constituie abateri disciplinare
– fără a fi limitative – următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează
:
a). acumularea a 5
întârzieri pe lună, se sancţionează cu avertisment scris, iar a 10 întârzieri
de la serviciu în cursul unui an, se sancţionează cu reducerea salariului de
bază cu 5-10% pe o durată de 1-3 luni.
b). suspendarea
contractului individual de muncă în alte situaţii decât cele prevăzute la
art.51,lit.a-f din Codul Muncii, se face cu obligaţia înştiinţării
angajatorului, printr-o adresă scrisă şi înregistrată la unitate,cu cel puţin 3
zile lucrătoare înainte. Lipsa nemotivată a salariatului mai mult de 3 zile
consecutive de la serviciu, atrage desfacerea disciplinară a contractului
individual de muncă.
c). părăsirea locului de
muncă în timpul orelor de program, fără aprobarea şefilor ierarhici, se
sancţionează, la sesizarea conducătorului locului de muncă sau a şefilor
ierarhici superiori, cu suspendarea contractului individual de muncă pentru
ziua respectivă şi neacordarea drepturilor salariale;
d). împiedicarea în
orice mod, a altor salariaţi, de a-şi îndeplini în mod normal sarcinile de
serviciu se sancţionează cu avertisment scris;
e). comunicarea unor
informaţii (ex. salarii,venituri relizate de o persoană încadrată alta decât
încadratul, date din dosarul personal al încadratului) cu caracter
confidenţial, se sancţionează cu suspendarea contractului individual de muncă
pe o perioadă de 5 zile lucrătoare. Aceste informaţii se pot comunica doar
persoanelor sau instituţiilor abilitate să primească astfel de informaţii;
f). executarea de
lucrări străine în afara sarcinilor de serviciu, în timpul programului de lucru
şi folosirea mijloacelor materiale aflate în dotarea unităţii, se sancţionează
cu avertisment scris pentru prima abatere şi cu suspendarea contractului
individual de muncă pe o perioadă de 3 zile lucrătoare, pentru următoarea
abatere ;
g). vocabularul licenţios, consumul
în timpul programului de băuturi alcoolice sau de substanţe care pot produce
dereglări comportamentale, constituie abateri deosebit de grave şi se
sancţionează cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
h) furtul, bătaia în unitate,
constituie abateri deosebit de grave şi conduc la înştiinţarea organelor de
cercetare penală.
(3) Avertismentul, este înştiinţarea scrisă făcută
pentru orice abatere disciplinară, sau fapte care aduc sau pot aduce prejudicii
de orice natură instituţiei . Prin aplicarea acestei sancţiuni persoana nu este
scutită de repararea materială a pagubelor produse .
(4) Sancţiunea reducerii salariului ori
retrogradarea din funcţie se va aplica în cazul săvârşirii de către salariat a
unor abateri disciplinare repetate sau grave .
(5) Desfacerea disciplinară a contractului de
muncă, este sancţiunea cea mai gravă care se aplică salariatului, în situaţiile
în care salariatul fie încalcă sistematic obligaţiile ce-i revin potrivit
contractului de muncă şi/sau potrivit regulamentului intern al instituţiei, fie
săvârşeste o abatere de o gravitate deosebită.
(6) Sancţiunea disciplinară se stabileşte de
angajator, în raport cu gravitatea abaterii disciplinare, avându-se în vedere:
împrejurările în care a fost săvârşită fapta, gradul de vinovăţie a
salariatului, consecinţele abaterii disciplinare, comportarea generală în
serviciu a salariatului, eventualele sancţiuni disciplinare suferite anterior
de către aceasta, precum şi de urmările abaterii .
(7) În caz
de săvârşire a abaterii în formă continuată, se vor aplica sancţiunile
prevăzute de lege.
(8) Sancţiunea disciplinară, cu excepţia
avertismentului scris, se aplică numai după cercetarea disciplinară prealabilă
a faptei, ascultându-se persoana vizată şi verificându-se susţinerile făcute de
aceasta în apărare. În vederea desfăşurării cercetării disciplinare prealabile,
salariatul va fi convocat în scris de persoana împuternicită de către angajator
să realizeze cercetarea, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
Neprezentarea salariatului fără un motiv obiectiv la convocarea solicitată, dă
dreptul angajatorului să dispună sancţionarea, fără efectuarea cercetării
disciplinare prealabile. În
cursul cercetării disciplinare prealabil salariatul are dreptul să fie asistat,
la cererea sa, de către un reprezentant al salariaţilor/sindicatului al cărui
membru este.
(9) Sancţiunea disciplinară poate fi stabilită în
cel mult 30 de zile de la data când cel în drept să o aplice a luat cunoştinţă
de săvârşirea abaterii, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii
faptei; decizia de sancţionare va trebui să fie comunicată salariatului în
scris, în termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii şi
produce efecte de la data comunicării.
Art. 36 Persoanele din vina cărora sancţiunile nu
au fost aplicate în termenele prevăzute mai sus şi s-au prescris, sunt
răspunzătoare pentru neaplicarea lor conform normelor legale.
Art.37 (1) Personalul
didactic de predare, personalul didactic auxiliar precum şi cel de conducere,
răspund disciplinar, în condiţiile statutului cadrelor didactice, pentru încalcarea
îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de muncă, precum ţi
pentru încalcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului
şi prestigiului instituţiei.
(2) Sancţiunile ce se pot aplica personalului
didactic de predare, personalului didactic auxiliar precum şi cel de conducere,
conform Legii Educaţiei Naţionale:
a) observaţie scrisa;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de baza, cumulat,
cand este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu până
la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3
ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii
didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii
de conducere, de îndrumare si de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de
îndrumare şi de control din învăţământ;
f) desfacerea disciplinară a contractului
de muncă.
(2) Constituie abateri disciplinare – fără a fi
limitative – următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează :
a). acumularea a 5 întârzieri
pe lună, se sancţionează cu observaţie scrisă, iar a 10 întârzieri de la
serviciu în cursul unui an, se sancţionează cu diminuarea salariului de bază,
cand este cazul, cu indemnizatia de conducere, cu până la 15%, pe o perioadă de
1 lună.
b). părăsirea locului de muncă
în timpul orelor de program, fără aprobarea şefilor ierarhici, se sancţionează,
cu neacordarea drepturilor salariale pentru ziua respectivă;
c). împiedicarea în orice mod,
a altor salariaţi, de a-şi îndeplini în mod normal sarcinile de serviciu, se
sancţionează cu avertisment scris;
d). executarea de lucrări
străine de interesul serviciului, în timpul programului de lucru şi folosind
dotării instituţiei, se sancţionează cu avertisment pentru prima abatere şi cu
diminuarea salariului de bază, cand este cazul, cu indemnizatia de conducere,
cu până la 15%, pe o perioadă de 1 lună, pentru următoarea abatere ;
e)furtul, bătaia, vocabularul
licenţios, consumul în timpul programului de băuturi alcoolice sau de substanţe
care pot produce dereglări comportamentale, constituie abateri deosebit de
grave şi se sancţionează cu diminuarea salariului de bază, cand este cazul, cu
indemnizatia de conducere, cu până la 15%, pe o perioadă de 3 luni.
f) exprimarea, în afara
cadrului organizat (sesizare scrisă adresată conducerii, consiliul de
administraţie, consiliul profesoral), a unor opinii personale care pot afecta
imaginea instituţiei, a oricărui angajat sau demnitatea acestuia, constituie
abatere gravă şi se sancţionează avertisment.
g) investigarea sau instigarea
unei persone sau a unui grup de persone (angajaţi sau elevi), cu scopul de a încălca reglementările
legale în vigoare, se sancţionează prin avertisment.
h) desfăşurarea de activităţi
sau acţiuni ce depăşesc sfera competenţelor şi a atribuţiilor specificate în
fişa postului, fără aprobarea conducerii, se sancţionează cu avertisment.
i) neefectuarea activităţilor didactice (ca urmare a absenţei nemotivate)
specificate în fişa postului, conform orarului unităţii, constituie abatere
disciplinară şi se sancţionează cu diminuarea salariului în cuantum
corespunzător activităţii neefectuate.
(3) În unităţile învăţământului preuniversitar,
propunerea de sancţionare se face de către director sau de cel puţin 1/3 din
numărul total al membrilor consiliului de administraţie ori ai consiliului
profesoral. Acelasi drept îl
au ţi organele ierarhic superioare.
(4) Pentru personalul de conducere,
propunerea de sancţionare se face de inspectorul şcolar general sau de cel puţin
1/3 din numărul total al membrilor consiliului de administraţie al
Inspectoratului Şcolar Judeţean. Acelaşi drept îl au şi organele ierarhic
superioare.
(5)
Sancţiunea disciplinară se aplică numai după efectuarea cercetării faptei
sesizate în scris, audierea celui în cauza şi verificarea susţinerilor făcute
de acesta, în aparare.
(6)
Pentru cercetarea abaterilor săvârşite de personalul didactic, personalul
didactic auxiliar precum şi cel de conducere se constituie comisii formate din
3-5 membri, dintre care unul reprezinta organizaţia sindicală din care face
parte persoana aflată în discuţie sau un reprezentant al salariaţilor, iar ceilalţi
sunt cadre didactice care au funcţia didactică cel puţin egală cu a celui care
a săvârşit abaterea. În comisiile de cercetare a abaterilor personalului
didactic din învăţământul preuniversitar pot fi incluşi şi inspectori şcolari.
(7)
Comisiile de cercetare sunt numite de consiliul profesoral al unităţii sau de
consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, pentru conducerile unităţilor
direct subordonate.
(8)
In cadrul cercetarii abaterii prezumate se stabilesc faptele şi urmările
acestora, împrejurarile în care au fost săvârşite, existenta sau inexistenţa
vinovaţiei, precum şi orice alte date concludente. Audierea celui cercetat şi
verificarea apărării acestuia sunt obligatorii. Refuzul celui cercetat de a se
prezenta la audiere, deşi a fost înştiinţat în scris cu minimum 48 de ore
înainte, în afara orelor de curs, precum şi de a da declaratii scrise se
constată prin proces-verbal şi nu împiedică finalizarea cercetării. Cadrul
didactic cercetat are dreptul sa cunoasca toate actele cercetării şi să-şi
producă probe în apărare.
(9)
Cercetarea propunerii de sancţionare şi comunicarea deciziei se fac în termen
de cel mult 30 de zile de la data constatării abaterii, consemnată în condica
de inspecţii sau la registratura unităţii şcolare. Persoanei nevinovate i se
comunică în scris inexistenţa faptelor pentru care a fost cercetată.
(10)
Persoanele sancţionate au dreptul de a contesta, în termen de 15 zile de la
comunicare, decizia respectivă la colegiul de disciplină de pe lângă
Inspectoratul Şcolar.
(11) Hotarârea
acestor colegii se comunică persoanei în cauză în termen de 20 de zile de la
sesizare.
(12)
Dreptul persoanei sancţionate de a se adresa instanţelor judecătoreşti este
garantat.
Art. 38 (1) Sancţiunea se stabileşte, pe
baza raportului comisiei de cercetare.
(2) Sancţiunile se comunică celui în cauză,
printr-o decizie scrisă, de către directorul unităţii de învăţământ.
(3) Sancţiunile aplicate personalului de
conducere, se comunică acestuia de autoritatea care a făcut numirea în funcţie.
Art. 39 (1) În cazul în care cel sancţionat
nu a mai săvârşit abateri disciplinare în cursul unui an de la aplicarea sancţiunii,
îmbunătăţindu-şi activitatea şi comportamentul, autoritatea care a aplicat sancţiunea
poate dispune ridicarea şi radierea sancţiunii, făcându-se menţiunea
corespunzătoare în statul personal de serviciu al celui în cauză.
(2) În caz
de săvârşire a abaterii în formă continuată, se vor aplica sancţiunile
prevăzute în formă graduală.
Art. 40 Răspunderea materială a personalului didactic se stabileşte potrivit
legislaţiei muncii. Decizia de imputare, precum şi celelalte acte pentru
recuperarea pagubelor şi a prejudiciilor se fac de către conducerea unităţii şcolare
.
Art. 41 (1) Abaterile
disciplinare săvârşite de un salariat în perioada detaşării în altă unitate se
sancţionează de conducerea unităţii la care acesta este detaşat.
(2) Abaterile disciplinare săvârşite de un
salariat în timpul delegării în altă unitate se sancţionează de către
conducerea unităţii care l-a delegat.
CAPITOLUL
IX
SOLUŢIONAREA PETIŢIILOR (CERERI, SESIZĂRI,
RECLAMAŢII)
Art.42 (1) Orice salariat al unităţii poate
formula, în scris, cereri, reclamaţii cu privire la încălcarea drepturilor sale
sau sesizări însoţie de propuneri de reglare cu privire la anumite aspecte ce
vizează activitatea la nivelul instituţiei. Reclamaţiile vor fi înregistrate la
secretariatul unităţii.
(2) In termen de maxim 30 de zile calendaristice
de la data înregistrării cererii, sesizării sau reclamaţiei la secretariatul
unităţii, directorul este obligat să răspundă în scris salariatului.
(3) În cazul în care salariatul nu este satisfăcut
de răspunsul primit la nivelul unităţii, se poate adresa organului ierarhic
superior - Inspectorul General al ISJ.
(4) Orice salariat care sesizează sau reclamă
încălcări ale legii în cadrul unităţii, săvârşite de către persoane cu funcţii
de conducere sau de execuţie, beneficiază de măsuri privind protecţia sa
conform prevederilor legale. Prin avertizare în interes public se înţelege
sesizarea făcută cu bună-credinţă cu privire la orice faptă care presupune o
încălcare a legii, a deontologiei profesionale sau a principiilor bunei
administrări, eficienţei, eficacităţii, economicităţii şi transparenţei.
CAPITOLUL
X
ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE MUNCĂ
Art.43 Angajarea
personalului unităţii se face în conformitate cu prevederile art.10 din Codul
muncii.
Înainte de încheierea contractului unitatea este
obligată să ceară persoanei ce urmează să se angajeze următoarele acte:
a) cerere scrisă înregistrată;
b) actele de studii şi stagiu
prevăzute în normativele în vigoare (diplomă de bacalaureat, de licenţă, etc. )
în original;
c) buletinul/cartea de
identitate în original;
d) nota de lichidare de la
unitatea unde a lucrat anterior, în care se va specifica situaţia debitelor
sale;
e) avizul medical asupra
sănătăţii;
f) recomandare scrisă de
la ultimul loc de muncă iar pentru absolvenţii unei şcoli, recomandare scrisă
din partea unităţii de învăţământ absolvite;
g) curriculum vitae;
h) livretul militar,
acolo unde este cazul (pentru persoane cu obligaţii militare);
i) orice alte acte cerute de
lege pentru ocuparea funcţiei (meserie) în cauză.
Art.44 Personalul
didactic, în afară de actele prevăzute la art.36 din prezentul regulament, este
obligat să prezinte :
a) foaia matricolă;
b) actele de studii în
original (după care se fac copii, specificându-se menţiunea “Conform cu
originalul”);
c) memoriul de activitate
profesională şi ştiinţifică;
d) alte acte prevăzute de
legislaţia în vigoare sau solicitate de conducearea unităţii;
Art.45 (1) Între
unitate şi salariat se încheie un contract în formă scrisă, în două exemplare.
(2) Angajarea cadrelor didactice se face cu
respectarea prevederilor statutului profesional al acestora iar a personalului
administrativ se face pe baza verificării aptitudinilor şi a pregătirii
profesionale, prin concurs sau examen, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
(3) Pentru verificarea aptitudinilor
salariatului, la încheierea contractului individual de muncă se poate stabili o
perioadă de probă de cel mult 30 de zile calendaristice pentru funcţiile de
execuţie şi de 90 de zile pentru funcţiile de conducere.
Art.46
Contractul de muncă individual se întocmeşte în baza contractului colectiv de
muncă la nivel naţional, de ramură învăţământ şi a celui la nivelul
instituţiei.
Art.47 După
încheierea contractului de muncă unitatea este obligată să înmâneze
salariatului un exemplar al contractului şi să efectueze înregistrarea în
registrul general de evidenţă a salariaţilor .
Art.48
Anterior încheierii sau modificării contractului de muncă unitatea este
obligată să informeze salariatul prin formularul tipizat întocmit în acest
scop, cu privire la clauzele generale pe care intenţionează să le înscrie în
contract sau să le modifice.
Art.49 Toate
modificările aduse ulterior contractului de muncă, pe baza consimţământului
părţilor sau ca efect al unei dispoziţii legale ( schimbarea meserie sau
funcţiei, în condiţiile legii, suspendarea sau încetarea contractului, cu
menţionarea datei şi a temeiului legal al măsurii în cauză), se vor înscrie,
prin menţiuni corespunzătoare , în dosarul personal şi se vor comunica
persoanei în cauză, prin decizia directorului.
Art.50. La
solicitarea salariatului, unitatea este obligată să-i elibereze un document
care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, vechimea în muncă şi
specialitate.
La cererea salariatului unitatea este obligată
să-i elibereze şi o recomandare cuprinzând caracterizarea activităţii sale
profesionale.
CAPITOLUL
XI
ALTE PREVEDERI Conform prevederilor OUG nr.96/2003
Art. 51 (1) Salariatele gravide, cele care au
născut recent şi cele care alăptează prevăzute în OUG nr.96/2003 – denumite în
continuare salariate - au obligaţia de a se prezenta la medicul de familie
pentru eliberarea unui document medical care să le ateste starea.
(2) În cazul în care salariatele nu îndeplinesc
obligaţia prevăzută la alin. (1) şi nu informează în scris angajatorul despre
starea lor, acesta este exonerat de obligaţiile sale prevăzute în ordonanţa de
urgenţă.
Art. 52 Unitatea
are obligaţia să adopte măsurile necesare, astfel încât:
a) să prevină expunerea salariatelor la riscuri ce
le pot afecta sănătatea şi securitatea;
b) salariatele să nu fie constrânse să efectueze o
muncă dăunătoare sănătăţii sau stării lor de graviditate ori copilului
nou-născut, după caz.
Art. 53 (1) Pentru
toate activităţile susceptibile să prezinte un risc specific de expunere la
agenţi, procedee şi condiţii de muncă, angajatorul este obligat să evalueze
anual, precum şi la orice modificare a condiţiilor de muncă natura, gradul şi
durata expunerii salariatelor ,în scopul determinării oricărui risc pentru
securitatea sau sănătatea lor şi oricărei repercusiuni asupra sarcinii ori
alăptării.
(2) Evaluările prevăzute la alin. (1) se
efectuează de către unitate, cu participarea obligatorie a medicului de
medicina muncii, iar rezultatele lor se consemnează în rapoarte scrise.
Art.54 (1) În termen
de 10 zile lucrătoare de la data la care unitatea a fost anunţată în scris de către
o salariată că se află în una dintre situaţiile prevăzute la art.1, acesta are
obligaţia să înştiinţeze medicul de medicina muncii, precum şi inspectoratul
teritorial de muncă pe a cărui rază îşi desfăşoară activitatea.
(2) De la data primirii înştiinţării medicul de
medicina muncii şi inspectoratul teritorial de muncă vor verifica condiţiile de
muncă ale salariatei la termenele şi în condiţiile stabilite prin normele de
aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art.55 Unitatea are
obligaţia să păstreze confidenţialitatea asupra stării de graviditate a
salariatei şi nu va anunţa alţi angajaţi decât cu acordul scris al acesteia şi
doar în interesul bunei desfăşurări a procesului de muncă, când starea de
graviditate nu este vizibilă.
Art.56 În cazul în
care o salariată se află în una dintre situaţiile prevăzute la art.1 şi
desfăşoară la locul de muncă o activitate care prezintă riscuri pentru
sănătatea sau securitatea sa ori cu repercusiuni asupra sarcinii şi alăptării,
unitatea este obligată să îi modifice în mod corespunzător condiţiile şi/sau
orarul de muncă ori, dacă nu este posibil, să o repartizeze la alt loc de muncă
fără riscuri pentru sănătatea sau securitatea sa, conform recomandării
medicului de medicina muncii sau a medicului de familie, cu menţinerea
veniturilor salariale.
Art.57 (1) În cazul
în care unitatea, din motive justificate în mod obiectiv, nu poate să îndeplinească
obligaţia prevăzută de lege, salariatele au dreptul la concediu de risc
maternal, după cum urmează:
a) înainte de data solicitării concediului de
maternitate, stabilit potrivit reglementărilor legale privind sistemul public
de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, salariatele gravide;
b) după data revenirii din concediul postnatal
obligatoriu, salariatele care au născut recent şi cele care alăptează în cazul
în care nu solicită concediul şi indemnizaţia pentru creşterea şi îngrijirea
copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani sau, în cazul copilului cu
handicap, până la 3 ani.
(2) Concediul de risc maternal se poate acorda, în
întregime sau fracţionat, pe o perioadă ce nu poate depăşi 120 de zile, de
către medicul de familie sau de medicul specialist, care va elibera un
certificat medical în acest sens, dar nu poate fi acordat simultan cu alte
concedii prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii şi alte
drepturi de asigurări sociale.
(3) Eliberarea certificatului medical se va face
în condiţiile în care salariata s-a prezentat la consultaţiile prenatale şi
postnatale, conform normelor Ministerului Sănătăţii.
Art. 58 În baza
recomandării medicului de familie, salariata gravidă care nu poate îndeplini
durata normală de muncă din motive de sănătate, a sa sau a fătului său, are
dreptul la reducerea cu o pătrime a duratei normale de muncă, cu menţinerea
veniturilor salariale, suportate integral din fondul de salarii al
angajatorului, potrivit reglementărilor legale privind sistemul public de
pensii şi alte drepturi de asigurări sociale.
Art. 59 Salariatele
gravide şi cele care alăptează nu pot fi obligate de către unitate să realizeze
activităţi pentru care evaluarea a evidenţiat riscul de expunere la agenţi sau
condiţii de muncă.
Art. 60 Unitatea are obligaţia de a acorda
salariatelor gravide dispensă pentru consultaţii prenatale, în cazul în care investigaţiile
se pot efectua numai în timpul programului de lucru, fără diminuarea
drepturilor salariale.
Art. 61 (1) Unitatea este obligată să acorde
salariatelor care alăptează, în cursul programului de lucru, două pauze pentru
alăptare de câte o oră fiecare. În aceste pauze se include şi timpul necesar
deplasării dus-întors de la locul în care se găseşte copilul.
(2) La cererea mamei, pauzele pentru alăptare vor
fi înlocuite cu reducerea duratei normale a timpului său de muncă cu două ore
zilnic.
(3) Pauzele şi reducerea duratei normale a
timpului de muncă, acordate pentru alăptare, se includ în timpul de muncă şi nu
diminuează veniturile salariale şi sunt suportate integral din fondul de
salarii al unităţii.
(4) În cazul în care angajatorul asigură în cadrul
unităţii încăperi speciale pentru alăptat, acestea vor îndeplini condiţiile de
igienă corespunzătoare normelor sanitare în vigoare.
Art.62 (1) Salariatele nu pot fi obligate să
desfăşoare muncă de noapte.
(2) În cazul în care sănătatea salariatelor
este afectată de munca de noapte, Unitatea este obligată ca, pe baza
solicitării scrise a salariatei, să o transfere la un loc de muncă de zi, cu
menţinerea salariului de bază brut lunar.
(3) Solicitarea salariatei se
însoţeşte de un document medical care menţionează perioada în care sănătatea
acesteia este afectată de munca de noapte.
(4) În cazul în care, din motive
justificate în mod obiectiv, transferul nu este posibil, salariata va beneficia
de concediul şi indemnizaţia de risc maternal.
Art.63 (1) Salariatele nu pot desfăşura muncă în
condiţii cu caracter insalubru sau penibil.
(2) În cazul în care o salariată
care desfăşoară în mod curent muncă cu caracter insalubru sau penibil ,
angajatorul are obligaţia să o transfere la un alt loc de muncă, cu menţinerea
salariului de bază brut lunar.
(3) Denumirea şi enumerarea muncilor
cu caracter insalubru sau penibil la care face referire alin. (1) sunt
stabilite în normele de aplicare ale prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 64 (1)
Este interzis angajatorului să dispună încetarea raporturilor de muncă sau de
serviciu în cazul:
a) salariatei , din motive care au legătură
directă cu starea sa;
b) salariatei care se află în
concediul de risc maternal;
c) salariatei care se află în
concediul de maternitate;
d) salariatei care se află în
concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul
copilului cu handicap, în vârstă de până la 3 ani;
e) salariatei care se află în
concediul pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în
cazul copilului cu handicap, în vârstă de până la 18 ani.
(2) Interdicţia prevăzută la alin. (1) lit. b) -
e) se extinde o singură dată cu până la 6 luni, după revenirea salariatei în
unitate.
(3) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul
concedierilor pe motive economice ce rezultă din desfiinţarea postului ocupat
de salariată, ca urmare a dificultăţilor economice, a transformărilor
tehnologice sau a reorganizării angajatorului, în condiţiile legii.
(4) Prevederile alin. (1) lit. d) şi e) şi ale
alin. (2) şi (3) se aplică în mod corespunzător şi salariaţilor bărbaţi aflaţi
în situaţiile respective.
Art. 65 (1) Salariatele prevăzute la art. 14 alin.
(1), ale căror raporturi de muncă sau raporturi de serviciu au încetat din motive
pe care le consideră ca fiind legate de starea lor, au dreptul să conteste
decizia angajatorului la instanţa judecătorească competentă, în termen de 30 de
zile de la data comunicării acesteia, conform legii.
(2) Acţiunea în justiţie a salariatei prevăzute la alin. (1) este scutită de taxa judiciară de timbru şi de timbru judiciar.
(2) Acţiunea în justiţie a salariatei prevăzute la alin. (1) este scutită de taxa judiciară de timbru şi de timbru judiciar.
Art. 66 În cazul în care o salariată contestă o
decizie a angajatorului, sarcina probei revine acestuia, el fiind obligat să
depună dovezile în apărarea sa până la prima zi de înfăţişare.
Art. 67 (1) Angajatorul care a încetat raportul de
muncă sau de serviciu cu o salariată are obligaţia ca, în termen de 7 zile de
la data comunicării acestei decizii în scris către salariată, să transmită o
copie a acestui document sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor din
unitate, precum şi inspectoratului teritorial de muncă.
(2) Copia deciziei se însoţeşte de
copiile documentelor justificative pentru măsura luată.
Art. 68 (1) Încălcarea dispoziţiilor
prevăzute în OUG nr.96/2003 constituie contravenţii şi se sancţionează ca
atare.
CAPITOLUL XII
CRITERIILE ŞI PROCEDURILE DE EVALUARE PROFESIONALĂ A SALARIAŢILOR
Art. 69 Pentru personalul didactic şi didactic auxiliar se
face evaluarea conform OMECTS nr 6143/2011 în functie de următoarele domenii
ale evaluării şi criterii de performanţă:
a) Domeniul Proiectarea activităţii,
cu următoarele criterii de performanţă:
- respectarea
programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum
şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei;
- implicarea în
activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii;
- folosirea
Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor - TIC în activitatea de proiectare;
- proiectarea
unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile
şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii.
b)Domeniul Realizarea activităţilor
didactice, cu următoarele criterii de performanţă:
- utilizarea
unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi
formarea competenţelor specifice;
- utilizarea
eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea
optimizării activităţilor didactice, inclusiv utilizarea TIC;
- diseminarea,
evaluarea şi valorizarea activităţilor;
- organizarea şi
desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de
voluntariat;
- formarea
deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării
competenţei de "a învăţa să înveţi".
c) Domeniul Evaluarea rezultatelor
învăţării, cu următoarele criterii de performanţă:
- asigurarea transparenţei
criteriilor, a procedurilor de evaluare şi a rezultatelor activităţilor de
evaluare;
- aplicarea testelor predictive,
interpretarea şi comunicarea rezultatelor;
- utilizarea diverselor instrumente
de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unică;
- promovarea autoevaluării şi
interevaluării;
- evaluarea satisfacţiei
beneficiarilor educaţionali;
- coordonarea elaborării
portofoliului educaţional ca element central al evaluării învăţării.
d) Domeniul Managementul clasei de elevi, cu următoarele criterii de performanţă:
- stabilirea unui cadru adecvat -
reguli de conduită, atitudini, ambient, pentru desfăşurarea activităţilor în
conformitate cu particularităţile clasei de elevi;
- monitorizarea comportamentului
elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale;
- cunoaşterea, consilierea şi
tratarea diferenţiată a elevilor;
- motivarea elevilor prin
valorizarea exemplelor de bună practică.
e) Domeniul Managementul carierei şi al dezvoltării personale, cu următoarele criterii de performanţă:
e) Domeniul Managementul carierei şi al dezvoltării personale, cu următoarele criterii de performanţă:
- participarea şi valorificarea competenţelor
ştiinţifice, metodice dobândite prin participarea la programele de
formare/perfecţionare;
- implicarea în organizarea activităţilor metodice
la nivelul comisiei/catedrei/responsabil;
- realizarea şi actualizarea portofoliului şi dosarului personal;
- realizarea şi actualizarea portofoliului şi dosarului personal;
-Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi
relaţionare în interiorul şi în afara unităţii cu elevii, personalul şcolii, echipa
managerială şi în cadrul comunităţii;
-Manifestarea atitudinii morale şi civice,
respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.
f) Domeniul Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi promovarea
unităţii şcolare, cu
următoarele criterii de performanţă:
- dezvoltarea de parteneriate şi proiecte
educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale;
- promovarea ofertei educaţionale;
- promovarea imaginii şcolii în comunitate prin
rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii;
- realizarea/participarea la programe şi
activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor
nesănătoase în mediul şcolar;
- respectarea normelor, procedurilor de sănătate
şi securitate a muncii şi de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate
în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare;
- implicarea activă în crearea unei
culturi a calităţii la nivelul organizaţiei.
g) Conduita profesională
- Manifestarea unei atitudini moral civice (ţinută, limbaj, respect, comportament).
- Respectarea şi promovarea deotologiei profesionale.
Art. 70. Pentru personalul
nedidactic, se face evaluarea competenţei profesionale individuale conform
procedurii operaţionale aplicabile începând cu data de 30.04.2011 , în concordanţă
cu modificările prevăzute de Ordinul 3860/10.03.2011
Evaluarea competentei profesionale se va face in
functie de urmatoarele grupe de criterii
de evaluare :
1.
Cunostinte
si experienta (constiinta profesionala, exactitatea lucrarilor, meticulozitate,
calitatea muncii efectuate etc.) ;
2.
Complexitate,
creativitate şi diversitatea activităţilor (ex: reacţia faţă de sarcinile de
serviciu, asumarea responabilităţii, abilitatea de a pune în aplicare idei noi)
3.
Volumul
de muncă (ex: folosirea integral a programului de muncă, capacitatea de a
respecta planul de lucru în condiţii normale de muncă, etc.)
4.
Contacte
şi comunicare (ex: cooperarea cu membrii colectivului, atitudinea faţă de
organizaţie, dorinţa de perfecţionare a activităţii, acomodarea la situaţii
noi, disciplina)
5.
Condiţii
de muncă (ex: reacţia faţă de respectarea procedurilor şi regulilor SSM şi
PSI):
CAPITOLUL XIII
DISPOZIŢII FINALE
Art. 71. Prezentul regulament s-a modificat începând cu data de 01.11.2014 şi rămâne în vigoare.
Art. 72. Modificarea sau completarea prezentului regulament se va efectua ori de
câte ori necesităţile mai bunei organizări a activităţii sau îmbunătăţirii
disciplinei muncii impun.
Art. 73. Regulamentul de faţă va fi adus la
cunoştinţă salariaţilor prin grija angajatorului şi se afişează la sediul unităţii.
Director ,
PROF . MARIA CIUC
TABEL NOMINAL CUPRINZÂND ANGAJAŢII CARE
AU LUAT LA CUNOŞTINŢĂ DE PREVEDERILE REGULAMENTULUI INTERN ŞI A REGULAMENTULUI
DE ORDINE INTERIOARĂ , INTRATE ÎN
VIGOARE CU DATA DE 1 NOIEMBRIE 2014
Prin prezenta confirm faptul ca mi s-a pus la
dispoziţie atât Regulamentul Intern
al ŞCOLII GIMNAZIALE STROIEŞTI, cât
şi Regulamentul de Ordine Interioară, în data
de 31.10.2014 şi că înţeleg faptul,
că acestea conţin informaţii importante legate de regulile de
funcţionare internă din cadrul unităţii şcolare, reguli pe care trebuie să le
cunosc şi să le respect, fiindu-mi aplicabile. Inţeleg de asemenea faptul că Regulamentele nu sunt un contract şi că acestea pot fi
modificate unilateral de către angajator.
NR.
CRT.
|
NUMELE ŞI PRENUMELE
|
FUNCŢIA
|
SEMNĂTURA
|
1.
|
BĂDELIŢĂ ŞTEFANIA
RITA
|
PROF. ÎNV.PREŞCOLAR
|
|
2.
|
NĂSĂUDEAN VIORICA
|
EDUC.
|
|
3.
|
TIFINIUC SAVETA
|
EDUC.
|
|
4.
|
IURCU GABRIELA
ELENA
|
PROF. ÎNV.PREŞCOLAR
|
|
5.
|
PŞEBILSCHI CORNELIA
ANIŞOARA
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
6.
|
HOBJILĂ MARICELA
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
7.
|
BONDAR ADRIANA
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
8.
|
ŢURCĂ VASILE
|
ÎNV.
|
|
9.
|
RUSU TOADER
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
10.
|
PITIC ROZUCA
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
11.
|
RUSU LILIOARA
MARIANA
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
12.
|
FOCA BRÎNDUŞA
|
PROF. ÎNV. PRIMAR
|
|
13.
|
HUŢULEAC OVIDIU
|
PROF.
|
|
14.
|
SABIN CRISTINA
|
PROF.
|
|
15.
|
BARBAROŞ MĂRIUŢA
|
PROF.
|
|
16.
|
SOFIAN ALEXANDRU
|
PROF.
|
|
17.
|
BURAC MARINELA
|
PROF.
|
|
18.
|
HAŢIEGAN AIDA
|
PROF.
|
|
19.
|
RUŞTI FLORIN DANIEL
|
PROF.
|
|
20.
|
RIPAN ADRIANA LAURA
|
PROF.
|
|
21.
|
CIUC MARIA
|
PROF.
|
|
22.
|
MATEI CLAUDIU IONEL
|
PROF.
|
|
23.
|
HOLEICIUC BOGDAN
|
PROF.
|
|
24.
|
BAŞ SIMONA
|
PROF.
|
|
25.
|
PĂIUŞ DANIELA
|
PROF.
|
|
26.
|
IGNAT CARMEN
|
PROF.
|
|
27.
|
CIOBANU CRISTINA
DANIELA
|
PROF.
|
|
28.
|
CRAINICIUC MIRELA
|
SECRETAR
|
|
29.
|
GROSU OANA MARIA
|
CONTABIL
|
|
30.
|
BODNARIUC CATRINA
|
ÎNGRIJIT.
|
|
31.
|
RUSU SORINA MARIA
|
ÎNGRIJIT.
|
|
32.
|
VARTENIUC C-TIN
|
ÎNGRIJIT.
|
|
DIRECTOR,
PROF. MARIA CIUC
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu