miercuri, 11 ianuarie 2023

11 ianuarie 2023 - Ziua Internațională a Cuvântului MULȚUMESC

11 ianuarie 2023

E Ziua Internațională a cuvântului "Mulțumesc".

Și mi-a-nflorit în gânduri amintirea zilelor în care, pruncă sub streașina Putnei fiind, auzeam întâia dată, răspuns la curajosul meu "Doamne, ajută!", un încărcat de bună-cuviință: "Mulțamăsc 'mnitale!". 

Un "Mulțamăsc 'mnitale!" care  - lesne de-nțeles! -  nu i-a fost lesne de-nțeles copilei de atunci. Mi-a spus, un ceas mai târziu,  buna mea mamă, care adora să mă afle scotocind în înțelesul cuvintelor, că mi se răspunsese așa: "Mulțumesc dumitale!" și că acest "dumitale" e o coborâre mai în pământesc a "Domniei Tale". 

Cât de cuminte și neașteptat se poate așeza recunoștința în astfel de cuvinte! 

Așa încât, în fiecare zi, și nu doar de Ziua Internațională a cuvântului "Mulțumesc",  "rânduială" de ne-am putea face să spunem mulțumesc! Dumitale, și dumitale, și dumitale. 

Un gând cu cuvinte dintr-acelea cu care se rostesc rugăciunile.

(Insp.prof. Daniela Ceredeev)

Activitate realizată de prof. Foca Brândușa la Școala Primară ”Ilie Grămadă” Zaharești.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu